On January 11, 2022, the death of President Sassoli was announced to the public.

The editorial staff of the EuropaBlog of the Integrated European Studies department of Bremen University expresses its warmest condolences to President Sassoli’s family, friends, and colleagues.

President Sassoli has been a member of the European Parliament since 2009 and has served as its president since July 3, 2019.

Before going into politics, he was a journalist and a widely popular news anchor in Italian television.

According to his colleagues, he was a true democrat and a strong supporter of a united Europe.

May President Sassoli’s achievements, ideas, and values be remembered and serve as inspiration for democrats and Europeans today and in the future.

Grazie, signor Presidente.

Nachruf: David Maria Sassoli, Präsident des Europäischen Parlaments

Am 11. Januar 2022 erfuhr die Öffentlichkeit vom Tod von Präsident Sassoli.

Die Redaktion des Europablogs der Integrierten Europastudien der Universität Bremen drückt hiermit den Angehörigen, Freunden und Kollegen von Präsident Sassoli ihre tiefste Anteilnahme aus.

Präsident Sassoli war seit 2009 Mitglied des Europäischen Parlamentes und fungierte als sein Präsident seit dem 3. Juli 2019.

Bevor er in die Politik ging, war er Journalist und ein sehr beliebter Nachrichtensprecher im italienischen Fernsehen.

Seinen Kolleg*Innen zufolge, war er ein wahrer Demokrat und ein starker Befürworter eines vereinigten Europas.

Mögen seine Leistungen, Erfolge, Ideen und Werte Demokrat*Innen und Europäer*Innen heute und in Zukunft inspirieren.

Grazie, signor Presidente.