European Journal of Open, Distance and E-Learning (Link)
– Artikelsammlung
MOOCs and the AI-Stanford like courses , Jul 2012 (Link)
– c-MOOCs (connectivist)
– AI-MOOCs (= x-MOOCs)
– Vergleich Kursformate (genutzte Plattformen/Formate etc., Teilnehmer, Zertifizierung)
Using mLearning and MOOCs to understand chaos, emergence and complexity in education, Nov 2011 (Link)
– MobiMOOC
– mobile Learning
– Dynamik & Komplexität von Lernprozessen/Bildung
– impacts on contemporary education
Exploring the MOOC-format as a pedagogical approach for mLearning, Oct 2011 (Link)
The concept of openness behind c- and x-MOOCs, Mar 2013 (Link)
– Vergleich MOOC-Formen
Connectivist MOOCs (Link)
– Übersicht über aktuell laufende/zukünftige c-MOOCs
Making sense of MOOCs, Sep 2012 (Link)
– Anfänge und Entwicklung der MOOCs
– unterschiedliche MOOC-Plattformen
– Qualität, Partizipation, Zertifizierung
– pädagogisches Potential/Perspektiven
Literatur:
Beetham/Sharpe (²2013): Rethinking pedagogy for a Digital Age. Designing for 21st century learning. New York: Routledge.
Bowen, William (2013): Higher Education in the Digital Age. Princeton University Press.
Handbuch E-Learning (³2013): Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Bielefeld: Bertelsmann Verlag.